انقلاب همواره درحال رشد و تکامل است
11 آذر 1402
انقلاب  همواره درحال رشد و تکامل است

حوزه/ رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: انقلاب یک فکر، جریان و مکتب زنده است و دائما باید رشد و تکامل پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، امروز در پیش نشست علمی همایش نظریه نظام انقلابی مبانی، الزامات و راهبردها که در سالن همایش‌های دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم به چرخه خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه این چرخه مستقل و تعالی یابنده است، مطرح کرد: در جامعه و در میان نخبگان هرچقدر خودسازی بیش‌تر محقق شود، جامعه پردازی اسلامی قوی‌تری صورت می‌گیرد.

رئیس  اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه نقش نظام انقلابی ایجاد سازوکار و ساختار برای تسهیل این مسیر است، عنوان کرد: نظام اسلامی ذاتا انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه جبهه انقلاب اسلامی باید به دفاع از قانون اساسی که دفاع از نظام اسلامی است بپردازد، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی از آغاز انقلابی شکل گرفته و انقلابی ادامه پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه در مقابل اسلام ناب اسلام آمریکایی و لیبرال قرار دارد، تصریح کرد: مقابله با رژیم پهلوی یک رفع مانع در مسیر نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه نباید در گام دوم انقلاب از خودسازی فکری، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و ... غافل شویم، یادآور شد: انقلاب یک فکر، جریان و مکتب زنده است و دائما باید رشد و تکامل پیدا کند.

رئیس  اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه جهاد تبیین به معنای دیدن واقعیت و شناخت آرمان‌ها است، ابراز کرد: به این صورت جایگاه‌ها کشف و مسیرها و مدل‌های جدید ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه نظام انقلابی به جهاد تبیین نیاز داریم، بیان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پایان رسید و این با انقلاب اسلامی به عنوان یک جریان و مکتب متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم اضافه کرد: پیشرفت‌های امروز و اتفاقات محور مقاومت حاصل جریان اسلامی است و این می‌تواند در هر کشوری رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در نظام‌سازی همچنان نیازمند کار بیش‌تری هستیم، اظهار داشت: برخی نظامات ازجمله نظام آموزشی، اقتصادی و ... نیازمند بازسازی و تحول هستیم.

رئیس  اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اسلام ناب با نسخه انقلاب اسلامی یک ادعای عقلی و منطقی دارد، مطرح کرد: این ادعا این است که بحران‌های امروز بشر بجز در پرتوی رهنمودهای اسلام ناب قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه بیان علامه طباطبایی پشتوانه فکری انقلاب است، عنوان کرد: ما نیز باید وظایف خود در قبال اسلام و انقلاب را به بهترین شکل انجام دهیم.

انتهای پیام